Pored fotografija, opis proizvoda koji prodajete je izuzetno značajan i treba mu posvetiti vremena i pažnje. Iako vama izgleda očigledno šta je na slici i šta je predmet koji prodajete imajte u vidu da potencijalnim kupcima ne mora biti tako. Recimo ako prodajete torbicu štrikanu od najlon čarapa, kupcu verovatno neće biti jasno od čega je napravljena samo gledajući u fotografiju. Potrebno je da mu navedete sve detalje.
Pokušajte razmišljati kao potencijalni kupac svojih proizvoda. Ukoliko biste pročitali opis:
“Lepa velika torba od najlon čarapa.”
da li bi vas to navelo na kupovinu? Verovatno ne.
Razmislite o tome koja sve pitanja bi kupac mogao sebi postaviti gledajući fotografije proizvoda. Pogledajte neka od čestih pitanja i napravite spisak nekih svojih pitanja za koja smatrate da su važna za vaš proizvod:
– Šta je proizvod koji prodajete? Iako je vama očigledno da je to torba, nekome ne mora biti. Naročito da je to torba satkana od najlon čarapa. Ukoliko prodajete krojnu listu ili uputstvo kako se neki proizvod izrađuje, naznačite da nije u pitanju krajnji proizvod već samo detaljno uputstvo kako se isti izrađuje.
– Čemu služi vaš proizvod? Da li predmet ima neku funkciju ili mu je namena čisto dekorativna?
– Koje boje je proizvod? Imajte u vidu da ne prikazuju svi monitori istu fotografiju na isti način. Iz tog razloga je dobro što tačnije opisati boju proizvoda. Nemojte pisati da je boja crvena, ukoliko je u suštini boja višnje, boja cigle, rubin crvena ili karmin crvena. Muškarcima ovo može predstavljati malo veći problem, pa stoga konsultujte suprugu, devojku, komšinicu ili prijateljicu 🙂
– Koje su dimenzije proizvoda? Izbegavajte neodređene opise kao što su veliki, mali, srednje i slično. Navedite tačne, ili približno tačne dimanzije predmeta, kako biste izbegli razočarenje kupca. I pored toga će se pojaviti neko ko nije baš tako zamišljao veličinu predmeta, ali ste bar učinili maksimum. Dobro je i jednu fotografiju uraditi pored predmeta kome svi znaju veličinu, kao što su recimo novčić, olovka, ruž za usne, kutija cigareta i slično, kako bi kupac stekao što je moguće bolji osećaj za veličinu proizvoda.
– Kome je proizvod namenjen? Da li je vaš proizvod pogodan za decu, ima li sitnih delova koje bi mogli progutati, da li je namenjen muškarcima, ženama, kućnim ljubimcima…
– Način funkcionisanja vašeg proizvoda. Recimo, da li se torba zatvara kopčanjem, cipzarom, vezivanjem
– Koji materijal ste koristili? Da li je vuna merino ili ne? Da li je platno od 100% pamuka ili ima 30% poliestera? Da li je torbica izrađena od kože ili mušeme (tzv. Eko-kože)? Koji god da ste materijal koristili, potrebno je navesti ga.
– Kakav je proizvod na dodir? Da li je gladak, hrapav, grub, nežan, mek, tvrd…
– Kako miriše proizvod? Da li miriše na lavandu ili pačuli. Možda i nema miris. Da li dolazi iz kuće u kojoj su ukućani pušači ili dolazi iz kuće koja ima puno kućnih ljubimaca? Često ćete nailaziti na ove podake u opisima Etsy prodavaca.
Nemojte se iznenaditi kada vam neki potencijalni kupac i pored svih detalja koje ste naveli, postavi dodatno pitanje. Razmislite koliko je to pitanje značajno i eventualno ga uvrstite u opis za ubuduće. Tako će vremenom vaši opisi postajati precizniji.
Imajte u vidu da su kupci koji kupuju od vas željni proizvoda koji imaju dušu i privlači ih sama priča koja stoji iza proizvoda. Pokušajte im ispričati vašu priču. Navedite šta vas je inspirisalo da napravite takav proizvod. Da li je to bilo na nekom putovanju ili je proizvod nastao nekog lenjog nedeljnog popodneva dok ste evocirali uspomene iz detinjstva. Opišite i proces izrade, odnosno tehniku koju ste korstili u izradi. Da li ste heklali, pleli ili sašili? Kako ste naučili navedenu tehniku? Da li je to bilo kod bake na selu tokom letnjih praznika ili na nekom kampu. Otkrijte im svoju priču, odškrinite im vrata u svoj život, dajte im da osete toplinu…
Opisi ne bi trebali biti niti previše kratki, niti previše dugački. Vremenom ćete naći neku dobru meru, izbaciti nepotrebne detalje i napraviti dobru priču.
Nemojte opise postavljati kao jednu nepreglednu gomilu teksta. Podelite ih na pasuse. Koristite podnaslove, ukoliko je potrebno. Kod nabrajanja koristite crtice, tačkice, zvezdice, kako bi se na prvi pogled videlo da je u pitanju nabrajanje.
Obratite pažnju i na redosled opisivanja. Na početku navedite najbitnije detalje, a zatim prema manje bitnima.
Ukoliko slabije stojite sa engleskim, zamolite nekoga da vam pregleda opis, kako bi sam opis bio što čitljiviji za kupca. Previše grešaka u opisu može delovati neozbiljno potencijalnim kupcima ili im značajno otežati praćenje teksta.
Pogledajmo sada opis koji bi adekvatnije opisao torbu sa početka teksta:
“Da li i vi obožavate najlon čarape? Ako je odgovor potvrdan, onda ćete obožavati i ovu neobičnu torbicu koju sam pažljivo ištrikala od raznobojnih najlon čarapa, a koja je baš prave veličine za svakodnevnu upotrebu.
Torbu sam štrikala onako kako me je baka učila tokom dugih zimskih noći koje smo zajedno provodili u njenoj planinskoj kućici pored kamina. Vunu sam doduše zamenila čarapama, jer obožavam njihov svilenkasti dodir. Torba je široka 30 cm (11.8 in) i visoka 22 cm (8.7 in), a cipzar kojim se zatvara čini ju sigurnom od eventualnog gubljenja stvari iz nje. Veličina je taman dovoljna da pored novčanika i drugih sitnica, u njoj ponesete i fasciklu veličine A4 formata.”
Zar Vam opis ne deluje za nijansu privlačnije? Naravno, uvek ima prostora za unapređenje, pa stoga preporučujem da stalno proveravate šta navode vaše kolege, dopunjujete opise sa odgovorima na pitanja koje vam je postavio neki kupac i razmišljate da li biste neku rečenicu preformulisali da lepše zvuči.
Na kraju opisa je dobro i da kupca pozovete da pogleda celokupnu vašu ponudu i da navedete link do celokupne vaše ponude na Etsy (ili odgovarajućem prodajnom sajtu).
1 comment