Na žalost, ova opcija je ukinuta, tako da na ovaj način nije više moguće slati poklon proizvode putem PostExporta.
Trenutno jedina opcija je slati kao posebnu pošiljku ili fakturisati sa nekom minimalnom vrednošću i proizvode koji se šalju kao uzorak.
Iako ova opcija postoji već duže od mesec dana nisam do sada stigao da obradim ovu temu. Naime, ranije sam imao problema jer kod slanja veleprodajnih narudžbi putem PostExporta nije bilo moguće poslati proizvod koji nema vrednost (besplatni proizvod). Obzirom da uz prvu veleprodajnu naružbu poklanjam kupcima policu za priveske stvaralo mi je problem to što nije postojala mogućnost da to uradim kroz PostExport. Doduše, sa carinom sam se usaglasio da naznačim da su u pitanju privesci sa policom za izlaganje i da na taj način “legalno” pošaljem, obzirom da ukoliko bih koristio opciju da stavim minimalnu vrenost (recimo 1 $) postoji mogućnost da bih kupcu mogao napraviti problem, jer da bi tada polica predstavlja trgovačku robu kojom je radnja zadužena (što svakako nije zgodno).
Naravno, uvek je postojala i druga opcija – da tu policu pošaljem u posebnoj pošiljci uz izjavu da je u pitanju uzorak, ali je ta varijanta otpadala zbog dvostruke poštarine, koja u međunarodnom saobraćaju zna biti značajna.
Početkom godine ovaj problem je konačno rešen, tako da je sada moguće u okviru jedne PostExport pošiljke poslati robu i besplatne uzorke (police, display-e, kataloge i slično). Naime, prema pravilniku, poklon proizvodi se evidentiraju posebno, u novom redu, nakon naznačenog ukupnog iznosa fakture. U produžetku svakog reda u kome se navodi besplatni proizvod potrebno je navesti naznaku FREE GOODS ili odgovarajuću naznaku shodno zahtevima države u kojoj se kupac nalazi, npr: NATURAL RABAT.
Ispod navedenih besplatnih artikala potrebno je navesti vrednost poklonjenih proizvoda za potrebe naše carine.
Faktura koja sadrži besplatne proizvode bi trebala izgledati ovako:
Otkako sam se počeo baviti prodajom putem Interneta mnogi su problemi nestali i zakoni su se prilagođavali, pa mi je i ova izmena PostExport usluge došla kao pravo osveženje, zajedno sa promenom da primalac PostExport pošiljke u inostranstvu može biti fizičko lice (pretprošle godine). Iz tih promena može se zaključiti da ipak slušaju potrebe korisnika i da su zadovoljni razvojem same PostExport usluge. Nadam se da će uskoro PostExport uslugu proširiti i na pisma, pa će biti isplativa i za slanje pojedinačnih laganih proizvoda male vrednosti, što bi u potpunosti uklonilo sve prepreke za veliku ekspanziju prodaje rukotvorina putem Interneta u inostranstvo.